Wat is de Stichting Vrijstad?

De Stichting Vrijstad biedt aan alle mensen met een beperking, uit Culemborg en omgeving, de mogelijkheid te sporten en te ontspannen. Al vanaf 1977 zet een grote groep vrijwilligers zich in om deze sportieve en recreatieve activiteiten te verzorgen. Hierdoor is de Stichting Vrijstad in Culemborg en omgeving een begrip geworden. De oprichting van de Stichting was nodig, omdat is gebleken dat mensen met een beperking niet of nauwelijks aansluiting kunnen vinden bij reguliere sportverenigingen. Niet omdat ze niet worden toegelaten, maar vaak omdat de voorwaarden die gesteld worden om aan de club-activiteiten deel te nemen te hoog gegrepen zijn.

Wat doet de Stichting Vrijstad?

De Stichting verzorgt activiteiten voor mensen met een beperking. Er worden wekelijks sport activiteiten georganiseerd zoals zwemmen. Daarnaast zijn er tal van andere activiteiten die een meer incidenteel karakter hebben.

Kijk op deze site bij Zwemmen, Soos en andere activiteiten.

Ook wordt er door ons deel genomen aan activiteiten die door anderen worden georganiseerd en waarvoor wij worden uitgenodigd.

Wie nemen er deel aan de activiteiten van Stichting Vrijstad?

* mensen met een lichamelijke beperking.
* mensen met een verstandelijke beperking.
* mensen met een meervoudige beperking.

Begeleiding.

De georganiseerde activiteiten worden begeleid door tientallen gemotiveerde vrijwilligers.

Mocht u na het lezen van deze informatie nog vragen hebben over Stichting Vrijstad stel dan uw vraag (klik op) Contact .
Wij zullen ons best doen deze z.s.m. te beantwoorden.